Tempat Menarik : Gua Madu

on Tuesday 6 November 2012



Sekitar Gua Madu
Sekitar Gua Madu

Lokasi
Gua Madu terletak di Kampung Batu Papan kira-kira 4 km dari bandar Gua Musang. Dari simpang tiga berdekatan Balai Polis Gua Musang, ke kiri kira-kira 2 km dan ke simpang masuk utama ke Gua Madu. Dari simpang tersebut, perlu melalui kawasan perkampungan sejauh kira-kira 1 km untuk sampai ke tempat tersebut.

Lokasi Gua Madu
Peta Lokasi Gua Madu


Pengangkutan Awam
Tiada perkhidmatan bas awam yang beroperasi. Perkhidmatan teksi dan teksi persendirian (teksi sapu)mudah didapati di stesen bas dan teksi Gua Musang.

Tambang Teksi
Teksi
RM 2
Teksi Persendirian
RM 3 – RM 5

Perkhidmatan Teksi
Teksi

Tarikan
Gua Madu  antara rangkaian gua batu kapur yang unik di Gua Musang. Mempunyai sumber sungai dan dikelilingi oleh hutan-hutan yang masih hijau serta landskap perkampungan yang harmoni menarik penduduk tempatan untuk melakukan aktiviti rekreasi. Di dinding-dinding gua terdapat sarang-sarang lebah dan sempena dengan madu-madu yang terhasil, nama tempat ini sinonim dengan madu tersebut.

Madu Lebah Di Dinding Gua
Dinding gua yang terdapat madu lebah


Papan Tanda Amaran     Tandas Awam
                                 Papan Tanda                                                   Tandas
Surau     Tempat Letak Kenderaan
             Surau                                               Tempat Letak Kereta

Gerai Makan
Kedai / Gerai Makan

Source : MDGM


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Oghe Guo Muse All Rights Reserved