Jom Kenal Gua Musang a.k.a Guo Muse

on Sunday 30 December 2012

 

Jajahan Gua Musang terletak di selatan negeri Kelantan Darul Naim. Jajahan Gua Musang dikenali jajahan pedalaman Kelantan kerana kawasan ini amat terpencil. Jajahan Gua Musang merupakan jajahan yang terbesar di Kelantan.

Jajahan Gua Musang merangkumi 3 DUN iaitu Paloh, Nenggiri atau dulunya Bertam dan Galas (Bandar Gua Musang). Ahli Parlimennya kini ialah Bekas Menteri Kewangan Malaysia & Pengasas Petronas iaitu Tengku Razaleigh Hamzah.

 
Jajahan Gua Musang Terdiri daripada :
  1. Mukim Batu Papan
  2. Mukim Gua Musang
  3. Mukim Ulu Nenggiri
  4. Mukim Ketil
  5. Mukim Kuala Sungai
  6. Mukim Limau Kasturi
  7. Mukim Pulai
  8. Mukim Relai
  9. Mukim Renok
  10. Bandar Gua Musang       







Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Oghe Guo Muse All Rights Reserved